Can Taulé Serveis
Thumbnail Image 1

Valls De Torroella

Optional content and buttons for Thumbnail #1

És una petita localitat de 400 habitants aproximadament, situada al Cor de Catalunya, a la comarca del Bages,municipi de Sant Mateu de Bages. La carretera C-55 ens uneix en direcció sud a 16 Qms. amb Manresa que amb uns 65000 habitants disposa de tot tipus de serveis, mentres que en direcció nord ens porta a 29 Qms. fins a Solsona, capital del Solsonés (6700 hab.) Altres poblacions d'aquesta ruta que en bona part voreja el riu Cardener són: Cardona (6500 hab.) a 10 Qms., Súria(6500 hab.) a 5 Qms. i Callús (1500 hab.) a 9 Qm. La millora d'aquesta carretera ha suposat estar cada cop més a prop de tot arreu. Les arrels de Valls de Torroella cal anar a buscarles a principis de segle quan fou fundada la Colònia Valls l'any 1903 producte de la disolució de la societat que uns anys abans habia iniciat l'activitat industrial a Palà de Torroella 1 Qm. riu amunt. Les 2 Colònies van estar durant molt temps importants empreses tèxtils, ara substituïdes després de la desaparició de les empreses per petites indústries i tallers. Les naus industrials, els blocs de pisos al voltant, l'església, el camp de futbol,...,són el típic paissatge de les colònies tèxtils que el temps va canviant a poc apoc. Valls de Torroella és un poble petit on ha estat comú al llarg dels anys una gran participació en activitats culturals, lúdiques i esportives de les que en podem nomenar: -Les festes Major i dels Pubills, iniciada aquesta el 1971. -Els equips de futbol, d'on surgir la figura d'en Basora, excelent davanter del Barça. -El teatre, que ens ha portat en diferents etapes espectacles com Els Pastorets, La Passió i també infinitat d'obres de tots els estils. -És tradicional la cantada de Caramelles, hi ha gran afició per les sardanes i es disposa de 2 gegants construïts per un artista local que omplen els passacarrers de les festes. Totes aquestes activitats i altres que s'han donat al llag dels anys han ajudat a conservar vives i arrelar les tradicions catalanes.